Wellans Kennel

Är våren på väg?

Publicerad 2009-04-07 20:32:38 i Allmänt



En sten som försiktigt börjar kika fram under isen...

Snart är isen borta, men än går det bra att busa på den...

   



De har tappat ur  ganska mycket vatten ur Runn,  det syns på isen.




Carin har fått hjälp att fälla en hel del träd på gården.
Mycket ris blir det. Jag var där och hjälpte henne att släpa ris
(och dricka lite vin) i fredags. Men det är mycket kvar än...ris alltså.



Zedd tycker att tjejerna kan bli lite dryga ibland, då passar han på att gå lite för sig själv.



Bii tycker att hon kommit till himmelriket nu när de fått en hel bal
med hösilage att äta på, mums.
Helst vill hon ha den för sig själv, men Curri vill gärna också smaka.



-Ok, du får smaka lite då, på den sidan...



Sombero står bara och är vacker!!!!

Nåja, jag har svårt att förstå hur folk kan jobba 8-16 t.ex.
Jag har gjort det den här veckan nu, hur drygt som helst.

Det innebär en hel del pyssel för att hundarna ska ha det bra.
Coccos är det inga problem med, hon har sin plats hos Mormor och Morfar.
I går var Carin snäll och hämtade de andra odjuren och hade dem hos sig tills det var
dags för henne att börja jobba.

I dag har Pralin varit med Maja och "jobbat" i stallet.
Hon träffade på Cato, som blev lite ivrig, så det tyckte Pralin var lite otäckt.
Annars hade allt gått bra.

Russin fick Clara "låna". Jag vet inte riktigt vem som njöt mest.
Russin eller Clara.
Jag fick reda på när jag hämtade Russin efter jobbet idag att Russin fått "jobbat"
någon timme på Daljunkargården också. Det tror jag hon tyckte var kul!!
Hon är ju uppvuxen på PRO och boulegubbar och tanter.

I morgon är det Mormor som får vara barnvakt. 
Då är jag och Carin till Uppsala.
Men när vi kommer hem....då du

Kommentarer

Postat av: Monica

Publicerad 2009-04-08 15:21:49

Mmmm tror jag det, att det är mycke' ris kvar men hur är det med vinet då ??? (tror inte att det finns något kvar).

Alltid lika kul att titta in på sidan, du är verkligen duktig (det visste jag ju redan).

Tack för påskhälsningen och GLAD PÅSK på er.

Postat av: Anita

Publicerad 2009-04-09 22:05:52

Svar till Monica:

Tack och Glad påsk!

Nja, vinet tog slut och tur var nog det...för annars hade vi nog släpat ris än ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anita

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela