Wellans Kennel

Torsdag igen!

Publicerad 2009-04-16 23:01:17 i Allmänt

Ibland tycker jag att veckorna går onödigt fort. Det har svischat till och påsken är över för i år. För sjutton, alla kärringar som släpats fram, nu ska de undan igen....Men det är skönt att vi går mot ljusare tider.

Emelie var hemma och firade påsk med oss. Alltid lika kul när hon är hemma. Vi käkade lite påskmiddag på påskaftonen, men utan mormor och morfar då de dubbelbokat sig. Till dem och käka var vi på påskdagen. Mums mums.
Jobbade långfredag,påskdag och annandag påsk. Så var det med den helgen.

På tisdagen var jag och Titti ut på en härlig promenad med hundarna. I nästan 2 timmar, så himla skönt.
Pralin och Mister busade som tokar. Lilla Gallith är fortfarande lite blyg, men det blir nog bättre bara hon lär känna bus Pralinen.

I går onsdag var det fm och natt som stod på arbets schemat, men lite träning hann jag och Pralin med i alla fall.
Inget funkade...kändes lite tröst löst.

Torsdag igen då, sovit, skulle rasta Zedd men han var kvar hos Anders och Emma, så jag och tjejerna fick
gå själva.Det gick det också. Men det är roligare när Zedd är med.
Marika från jobbet var snäll och kom hem och gjorde en insats för öppnare landskap. Hon gjorde en busk röjning som hette duga. På stolen satt plötsligt en helt ny kille, nästan en vuxen karl. Hon är duktig den tjejen. Ja hon gjorde även en insats på mej så jag fick ett bättre utseende. Tack snälla Marika!

Sen kom Bjurs ligan och hämtade upp mej och Pralin för transport till Romme och kurs.
Idag var vi ute hela kvällen, nytt för oss. Trodde att jag inte skulle få någon kontakt alls, men Pralin var riktigt duktigt! :-)
Jag kan inte kräva så mycket med all störning som det blev med alla ute, jag tyckte att hon gjorde det hon skulle. Skönt
att se att det funkar ibland!

Nu är det dax att sova igen....gick ju nyss upp, men det ska utbildas på jobbet i morgon igen, så det är bästa att vara där
i tid pigg och glad.
Ha de´go natt!

   

Hittade en liten blåsippa på Kias gård. Våren är här!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anita

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela