Wellans Kennel

Emelie åter till Örebro!

Publicerad 2009-08-30 16:16:17 i Allmänt

....äntligen!

Nej då, jag saknar henne här hemma, men jag tror att Emelie själv
tyckte det var skönt att få komma "hem" till Örebro igen.
Med fullastad bil åkte vi iväg. Men Mormor
fick faktiskt plats, så vi tog en liten kort semester samtidigt.
Eftersom Carin var i Kopparberg blev det ett fika stopp där.



Mormor hittade Carins strumpstickning, så hon var tvungen att få sticka lite.



Carins mamma Birgitta kom också och fick lite fika.



Många kor är det vid Carins stuga. Denna kalv skillde sig i färg mot de andra, så söt!



Mums med fika i solen.



Som sagt, många kor är det...



..och tjuren är en rätt stor tjur tycker jag iallafall.



Väl framme i Örebro slängde vi ur Emelie och hennes packning.
Medans hon plockade iordning så jorde jag och Mormor en liten picknick i
stadsparken.



Här sitter Mormor ibland blommorna.



Man blir imponerad hur vissa kommuner har råd att ha så
fina planteringar och välskött park. Om man jämnför med Falun och stadsparken
här så kan man fundera.



Vacker solros



Bilen hade vi parkerat vid slottet.




Sen åkte vi till Christina och Christian med barn och blev bjudna på lasange.



Smakar så bra. Jag och Mormor sov kvar hos dem. Det är lite
för trångt hos Emelie.



Nästa dag åkte vi till stadsparken igen. Då var Emelie med. Hon måste
ju kolla in vart hon och lilla Cookie kan miljöträna någonstans.
Vill man träna på barn är det här ett utmärkt ställe, men även äldre och turister.



Vi passade på att kolla in Wadköping också, det här är i Kajsa Wargs hus.



Emelie flanerar runt i Wadköping.



Kronblom var hemma och låg som vanligt på kökssoffan.
Vad Malin gör och vad svärmor vill har jag inte en aning om.



Vi avslutade med att skrapa varsin trisslott.
Naturligtvis så hoppas vi på storvinsten!



Är det någon som sett oss på länge?







Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anita

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela