Wellans Kennel

Utställning Täby 29 augusti

Publicerad 2009-08-31 11:13:05 i Allmänt

Pralin har varit på boxer special i Täby. Det är alltid lika kul att åka iväg.
Man träffar så många trevliga människor och hundar. Är sen vädret som
det var i helgen så är det bara toppen. Elin var med som fotograf och coach.
Skönt att ha en kartläsare med sig när det är minst 4 filer att välja på att köra i.
Allt gick bara bra, vi kom dit vi skulle. Det enda som kanske inte var så toppen var
"fotograferingen" som skedde i kolsvarta ösregnet någonstans mellan Sala
och Enköping på fredag kväll. Jag åkte kanske 6-7 km för fort, missade en 70 skylt.....surt.
Nåja, sånt som händer, om inte annat så gjorde jag Elin och Tomas mycket glada,
skadeglädjen....

Att sova hos kusin Kia i Sundbyberg var ett smart drag. Skönt att inte ha så långt att åka på morgonen.
Fast hur vi ska göra för att komma före Niklas på någon utställning
förstår jag inte...06.30 var han på plats! Knappt så att funktionärerna var på plats!

Nu när vi träffades kunde jag lämna över hans vandringspris
för bästa junior, som Arnold hade graverat.
Gissa om jag är lite stolt. Mitt kennelnamn finns med bland de andra stora namnen!



 

Naturligtvis är Niklas också stolt över "Snygg Rune"

Rune var först in i ringen. Skötte sig lika bra som vanligt.





Domare var Edna Woods från England.



Ett 1:a pris fick han naturligtvis.



Placerade sig 3:a i konkurrensen med CK!!
Grattis Rune och Niklas!
Rune fick fin kritik, men jag tror att domaren nämde något
om något kilo för mycket...om det var på Rune eller Niklas det vet jag inte.
Vad ska hon då säga om mej och Pralin??

Vann gjorde Jipotimas Jesse Owens, 2:a Jipotimas Yinichi.

Sen var det min och Pralins tur...





Pralin var så duktig och stod så bra. Jag hade bara att hålla i.
Hon fick sitt 1:a pris, men...




..i konkurrensen åkte hon ut som 6:e hund!
Vi var i alla fall 17 hundar i juniorklassen.
Typiskt!

Vann gjorde Sulez Showdown(imp)
2:a Boxplay Allround Player
3:a Buffets Jumelle Belee
Grattis Lee!

Pralins kritik:
"Very nice dark brindle. Good head and expression. Good mouth. Good ? of neck.
Straight front. Tight feet. Good Quarters. Well muscled. Very lively.

Jag är så glad att jag har en hund som Pralin!

Hann med att träffa många trevliga hundar och människor.
Bl. a en Corintvalp, lilla Gunvald.



Han fastnade på bild i alla fall.
Gösta och Grace var också där.
Men de kom inte med på bild.

Efter utställningen skjutsade jag Elin till Hägersten där hon skulle på kräftskiva hos
sin kusin Andreas och hans Mimmi.
Hur det blev senare på kvällen har jag ingen aning om...



Jag styrde E4 hemåt!!






Kommentarer

Postat av: Ingrid

Publicerad 2009-09-01 00:17:12

Jag kan tala om för dej Anita att det är väldigt DÅLIGT kort för det höga priset som du får ta emot. Jag har själv fått köpa ett sådant.

Kram

Postat av: eLiin

Publicerad 2009-09-01 21:56:59

Japps! Bäst på hela resan var din fotografering! haha! Men du hörde juh vad polisen sa, är det minsta otydligt är det bara att överklaga!



Vad som hände i Hägersten på natten, stannar i Hägersten! ;) Tack för en trevlig helg mamma!! <3

Postat av: Marita

Publicerad 2009-09-02 16:23:35

HAHAHAHA Det kan jag tänka mig att du kommer att få höra till leda..... Säkert dina barbarn också...!!! Så småningom :) hahaha

Det har inte ens jag lyckats med.... :)

/Kraam

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anita

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela