Wellans Kennel

Träning i ridhuset Källviken

Publicerad 2009-01-20 00:47:44 i Allmänt

Eftersom det är meningen att lilla Pralin ska visas upp och ställas ut så tyckte jag att det kunde vara bra att träna lite inomhus. Jag kollade med Titti om inte hon och taxen Mister kunde följa med på träning. Och det är klart att de ställde upp. Vi tog en promenad ner genom skogen, helt perfekt. Pralin och Mister sprang lösa och busade, så kul.
När vi kom fram så kände både jag och Titti att vi egentligen inte visste vilka som tränade hund nu för tiden. Vi stod och kände oss lite bortkomna med en tax som pep, och en boxer som for fram som en galning. De människor som var på plats var ingen vi kände, ja Titti kom nog på att hon kände igen en tjej. Ingen av de andra sa nåt eller frågade vad vi gjorde där...vi fick känna hur det kändes att komma "nya" till klubben. Nå ja, vi knallade in och jag tränade lite kontakt med Pralin. Titti kollade tänder och lite så. Men sen började det att ramla in folk, och plötsligt var det bara gamla bekanta. Kerstin med sina golden, Ylva och Mats , Sonny ,Lena och Maria. Vi kände oss nästan som hemma.
Nöjda och glada fick vi en skön promenad hem också.



Mister och Pralin undrar vad vi håller på med.
Ridhuset var jättefint och ljust. Bra underlag, något slags grus.



Kerstin och Ada tränar.



Vi blev många i ridhuset till slut, jag tror att det var 12 hundar som låg på platsliggningen.



Ylva och Titti har lite taktik snack....

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anita

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela