Wellans Kennel

11 januari 2012 Utsällningsträning i ridhuset.

Publicerad 2012-01-12 00:46:15 i Allmänt



Eftersom jag äntligen kommit mej för att anmäla till utställning så kanske man behöver träna lite...
Jag kan inte påstå att jag har hunnit med att träna Semlan så där jättemycket.
Och eftersom vi debuterar i ett ridhus, och min erfarenhet säjer mej att det kan finnas mycket
smågodis för en valp att tugga i sig, så behövs det tränas.
Tränas en hel del, eftersom hästbajs är bland det godaste som finns, om man frågar Semlan.
Naturligtvis så åkte jag ifrån kameran, typiskt.
Fick fota med mobilen, inte riktigt samma sak.
Tack vare att Martins Anna har sin häst i stallet, passade vi på att låna ridhuset en stund.
Eva och Bosse kom också.
Först var det en massa bus.



Pralin, Bosse, Itzi och Semlan.
Bara en massa suddiga bilder.




Och sen när vi tränade på att ställa upp, så blev det inga bilder.  :-(

Men allla skötte sig jätte bra.
Bosse blev lite i gasen eftersom Pralin löper.
Han hade lite svårt att koncentrera sig på Eva.
Men de korta stunderna han orkade , så travade han på riktigt fint!
Han kan "stå" kommandot, men nu ikväll kompletterades det med ett VOV!
Nåja, de hinner träna än.
Itzi följer Martin så bra. Lite galopp ibland, men annars är det inga problem.
Hon kunde verkligen stå också.
Bra tränat!
Lilla Semlan gjorde så gott hon kunde. Travade på och bet i kopplet...
Att stå var inte så svårt, men det var i dag det.
I morgon är en annan dag....
Kanske passar vi på att träna lite igen i ridhuset.
Gäller att passa på.

Sen hade jag sån tur, för Martin hade kväll i stallet.
Och jag fick hjälpa till att kvällsfodra.
Att det kan vara så mysigt att få göra kväll i ett stall,
Höra hästarna tugga på höet, havren och sörpla i sig betforen.

Släcka och säga "God Natt"








Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anita

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela