Wellans Kennel

22 mars 2012 Dramatik på Vällan

Publicerad 2012-03-25 23:22:21 i Allmänt



Mamma ringde och frågade vad de skulle göra med ett rådjur som låg
på isen och hade legat där hela dagen.
Isen börjar bli dålig nu så jag vågade mig inte ut.
Alltså fick jag ringa till jobbet och be dem skicka upp räddningstjänsten

Här kommer de!



Rådjuret ligger där det ligger.



Med hjälp av hansabrädan tar räddningstjänsten sig fram galant.



Pappa sitter på första parkett.



Rådjuret ligger kvar och tittar.



Killarna kommer närmare...



... och till slut är de alldeles för nära så rådjuret skyndar
sig upp och iväg.



Förskräckt springer det upp på land.



Uppdraget avklarat.

Jag vet inte varför det låg på isen hela dagen.
Min kusin såg det stå där klockan 06 på morgonen, pappa såg
det stå kvar när han gick ner till sjön och målade vid 09, mamma såg det när
hon var ner till sjön vid 12-tiden men då la det sig ner.
När vi kollade vid 17-tiden låg det fortfarande kvar, och det var då vi ringde.

På lördagen kom kusin Gunilla och sa att det låg ett rådjur på isen...
...då låg det där igen!
Men den här gången skickade jag ut Tomas på isen .
Det reste sig och sprang upp på land när han kom tillräckligt nära.

Jag vet inte varför det gör så här. Det verkar inte dåligt på något sätt, det skuttar
iväg så fint så.
Men när jag talade med en jobbar kompis som är jägare, så sa han att de kan göra
så om det är rovdjur i skogen. Då går de ut och lägger sig på öppna ytor och
verkar helt orädda. Undrar vad det finns i skogen...?






Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anita

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela