Wellans Kennel

6 maj 2012 Barmarksträning med Boxerklubben och Södra Dalarnas Draghundsklubb!

Publicerad 2012-05-09 13:56:53 i Allmänt





Ni som inte kunde vara med i dag gick miste om något riktigt roligt.
Jag tror att både folk och fä hade lika kul!
Först hade vi ett klubbmöte för de medlemar som var där.



Sen hade familjen Pontén en kort men nyttig lektion i draghundens mysterier.
Här är Bengt med världsmästar hunden!
De visade selar, linor och andra saker man behöver för att barmarksträna.




Hm, hur var de de sa nu då..upp och ner?


Först var jag tvungen att "torrcykla" lite för att se om balansen
ville infinna sig.


Och sen iväg!
Bengt leker hare och springer före till Pralins stora glädje!



Efter oss startade Johan och Harley.
De är ju tränade och kom snart i kapp oss.
Så då fick vi lite draghjälp.
Tack snälla !!!


Ett varv runt Myckelmyratjärn gick fort.
Johan och Harley går in mot mål.



Vi är inte så långt efter...



Pralin kämpar på med en rejäl viktklump bakom sig ;)



Sen var det Åses tur att testa.
Klar, färdiga, gå!


Andreas får räknas till proffsen. Han har ju till och med startat i en drag-
tävling med Essie. Det syntes att hon visste vad det handlade om.



Full fart framåt!



Håll i dig Andreas!



Tommys tur att testa. Cross? lite fundersam åt vilket håll han ska.



Men han blir varvad av Essie som passar på att ge honom en puss
innan hon fortsätter full fart framåt.



Kom igen då, häng på!



Jajemän, nu kommer jag!



Vatten är inget som hindrar.



Och där försvann de in i skogen och jag var tvungen att åka och jobba.
Hur surt som helst :(
Hoppas verkligen att det finns chans att få prova igen.
stort tack till familjen Pontén som ställde upp och lånade ut saker, cyklar, selar och annat.
Och framför allt instruerade oss!
Jag var lyrisk hela dagen efter att få haft så kul.
Och jag tror att det verkligen hade passat Cookie, då hade de fått sett på
draghund...
Nu står en kickbike på önskelistan!

Kommentarer

Postat av: Kicki

Publicerad 2012-05-12 18:42:18

Asch då, jag vet inte varför jag missade detta :-(

Jo, nu vet jag, det skulle läggas lägre klass spår den dan till morgondagens tävlingar.

Men, jag får se till att vra på plats när Ponténs kommer till vår brukshundklubb, som dom lovat göra.

Kram

Postat av: Anita

Publicerad 2012-05-14 12:52:33

Ja, absolut Kicki, det var en riktig glädje injektion! Så himla kul, och så trevliga hjälpsamma människor. Vi hoppas att det blir något mer tillfälle de kommer till boxerklubben, det är fler som vill prova

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anita

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela