Wellans Kennel

31 December Nyårsafton

Publicerad 2012-01-07 22:56:06 i Allmänt

På dagen tog jag hundarna och åkte ut i skogen och la varsitt spår till dem.

Underbart väder och ingen snö.

Bäst att passa på.

Sen är det ju skönt att veta att de fått göra något vettigt, eftersom hela

huset blir fullt av gäster resten av dagen.

Hundarna gjorde kanonbra jobb i skogen.

Russin är som en klocka. Noggrann och säker.

Pralin är lite ivrig och blir lite yvig i sitt spår, men fixar det bra. Någon apport

fick jag bromsa lite för, men annars helt ok.

Semlan verkar vara född för att spåra. Tar vinklar utan problem, men har fortfarande

ingen lust att ta upp apporterna, men det är mitt eget fel som inte tränat det.

Lilla Cookie tar sitt korvspår galant, blir ca 1 dm hög och damsuger backen.

Jag tror att polletten har ramlat ner.

 

Nyårsfin Emelie!

Nyårsfin Oscar!

 

Nyårsfin Anna!

Dags för förrätt.

 

Förrätt

Hummersopa med 3 såser och räkor och pilgrimsmussla.

 

Varmrätt

Oxfilé Wellington med potatisgratäng och bearnaisesås.

Efterrätt

Citronfromage med vit choklad, mörk choklad och kaka.

Gissa om vi blev mätta?

Och trötta!

GOTT NYTT ÅR!!

 

 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anita

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela