Wellans Kennel

Razzel resa!

Publicerad 2008-11-27 13:06:54 i Allmänt

Eftersom jag har en toppen kompis som ser till att jag får komma ut på lite äventyr så hamnade vi i Skåne för 2 veckor sen.
Razzel skulle visas på rådgörande bedömmningen. Spännande. Razzel som fortfarande är hingst står för tillfället på Flyinge. Där går han i skolan...unghäst utbildning. Alltså elever på unghästutbildningen som tar hand om honom, rider och skolar honom. Det var Cissan som visade honom på Bollerup också. Han skötte sig toppen. En kanon häst. Kanske skulle han behövt skärpa sig lite under ridprovet, men det var ju så kul, och han var inte trött!!!



Jag har en jättebra kamera, men tyvärr för dåligt objektiv och blixt för att det skulle bli några toppen kort.




Razzel som löshoppas.



Hallå, såg ni va duktig jag var?



Cissan rider Razzel på ridprovet.




Slut betyg:
Välkommen tillbaka nästa år!!





Razzel i stallet på Flyinge.

Att han är en fin och snäll häst det vet vi ju redan.
Men att han är så bra så att Flyinge ville köpa honom var ju
en glad överraskning.
Så nu är han såld till Flyinge!
Hoppas att jag kan komma ner och se när han ska göra bruksprovet!

Lycka till Razzel!

Kommentarer

Postat av: Marita

Publicerad 2008-11-27 13:13:49

Jo nog sa du att han var snygg men..... Ooao! Du måste hålla mig, och sidan!!!!, uppdaterad med vad som händer med honom. Han kanske rent av blir kändis och behöver groopies... Ja kanske inte tjocka gamla tanter då,,,, men iaf! ;)



Skönt att din dotter kom hem innan, vad de nu håller på med där nere, det brakade loss....



Ser fram emot att ses



kram

/Marita

Postat av: carin

Publicerad 2008-11-27 15:26:12

Tack för att vi fick vara med på din blogg, är ju mest hundar och skitiga ungar annars ;)

Carin och Bacardi Razz

Postat av: Monica

Publicerad 2008-11-27 16:06:18

Yes, det här har jag väntat på lääääääänge, nyfiken i en strut , vet du. Det är ju en helt annan häst än vad jag kom ihåg(visst minnet är ju klent, men så här dåligt trodde jag inte att det var, är).

Elin ser ut att ha klarat sig bra, växer håret så bra på 6 veckor då tror jag att jag oxå ska åka söder över. Fint, men ovanligt att se henne "långhårig".

Hundarna; ja, det ser ut som dom mår bra.



Äsch, nu slutar jag, ses den 3:e.



M

Postat av: eLiiN

Publicerad 2008-11-27 16:43:30

Rackarns så stilig han är!

Mamma! Varför köpte vi inte honom innan han blev jätte kändis? ;)

Postat av: Kicki

Publicerad 2008-12-01 17:45:20

Vilken snygging! Är det nån häst ni haft eller?

Kram/ Kicki

Postat av: Lisa

Publicerad 2009-05-10 18:37:55

Hej! Gud vad kul att flynge köpt honom! Jag har en halvsyrra - Estelle - till honom. Vi var på 3 årstest igår, och hon blev klass 1 i hoppning! :D Kulkul. Har du fler bilder att emaila? =) hade varit kul att se!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anita

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela