Wellans Kennel

Tisdag 4 november

Publicerad 2008-11-04 14:51:10 i Allmänt

Idag har jag skjutsat Emelie till tåget i Borlänge. Då passade jag och hundarna att hälsa på hos Lua. Alltid lika kul att få träffa dem. Karin var hemma med Lua, så Pralin fick busa lite. Men även Russin fick träffa sonen. Som behövde lite uppfostran....inte något som jag som matte kunde se någon anledning till, men det är bara att lita på Russin. För jag vet att hon vet bäst. Lua har vuxit till sig och ser också mycket fin ut. Lite långa ben där också, men det tillhör ju åldern. Karin berättade också att de håll på att gå valpkurs som bäst. Toppenbra! Vad jag förstod så var det inga problem med det heller.
Det är ju bra om man kan gå valpkurs, men det är inte lätt att få en plats. De flesta klubbar har problem med instruktörer. Men som tur är så finns det många som kör i privat regi också. Kan man, så bör man kolla vad personen har för erfarenhet och metoder. Höra sig för så att instruktören har bra rekomendationer. Man vill ju inte betala för något som man inte vill använda, eller hur. Det ska vara kul att gå kurs.

Passar samtidigt på att tacka "mina" instruktörer som haft våran valpkurs på Falu Brukshundklubb. Kicki Wikström och Kristin Siddi! Massor av insperation och träningsglädje. Generösa och glada. Hoppas att det blir en fortsättning också!
Ska nog försöka att kolla med mina kurskompisar om vi inte ska ses i kväll på träningskvällen. Ambitionerna är sådana i alla fall att vi ska försöka att ses en kväll i veckan utan att det är någon kurs. Jag är lite osäker på mina ben, men en kort stund tror jag att jag klarar.






Inte speciellt vackra, men det ser värre ut än det är.
Nu kan det bara bli bättre, eller hur?!


Kommentarer

Postat av: Corint

Publicerad 2008-11-04 19:12:12

Men mormor vad har hänt? Så där såg främmande ut nästan när de hade varit och hälsat på mej som liten!! Oj då mamma sa att du hade opererat dej stackare vad de har varit dumma mot dej.

Tänker på dej mamma o pappa oxå. Puss Corint

Postat av: Emelie

Publicerad 2008-11-04 23:40:48

DUMMA MAMMA!

Hur ska jag kunna sova nu?!

Dumma dumma dumma!

Postat av: Elin

Publicerad 2008-11-05 12:04:08

Men usch! Sa du ser ut! Det dar kan itne vara skont.....

Hoppas det blir battre bara det lakt!

Postat av: Mamma Busk

Publicerad 2008-11-05 12:15:22

Som sagt, det ser värre ut än det är. Känner mej riktigt pigg, har inte särskilt ont, men orkar inte stå still så mycket. Går bra när man rör på sig och det ser hundarna till att jag gör...

Postat av: Kicki

Publicerad 2008-11-08 15:17:34

Hallå!

Jg misstänkte nog att det var en sån operation du gjort, som sagt nu ska det väl bara bli bättre.

Ha det gott, trots det tråkiga vädret!

Kicki o Jolly

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anita

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela