Wellans Kennel

kuRs IgEN !

Publicerad 2008-10-09 20:53:55 i Allmänt



I måndags var det kurs igen! Det är så kul!!
Massor av trevliga hundar och trevliga människor.
Och så får Matte lära sig något nytt varje gång.
Sist fick jag hästkorv som belöning, riktigt smaskigt.
Undrar vad det kan bli nästa gång, fläskfile??



Varje gång så börjar vi med att gå en sväng. Matte tror att jag följer henne,
men egentligen så är det faktiskt tvärt om. Fast jag har lite svårt att få med mej henne
åt alla håll. Matte är lite busig och springer åt fel håll tycker jag.



Hon är dåligt följsam, min Matte!



Lite taktik snack...


 Så där ja, nu följer Matte snällt med.



Matte säjer att det är bra att jag lär mej att sitta fastbunden....




....så hon kan snacka strunt med de andra mattarna!



Kicki är duktig på att förklara för mej, och för det mesta även för Matte.



Här tränar vi på att möta varandra. Jag tycker nog att Matte lyckas riktigt bra,
hon snackade bara lite med Birgitta!



När man sen kommer hem så är man så trött, så trött...



...och då är det skönt att krypa ner hos mamma!


Idag torsdag, har vi varit i skogen med hela kurs gänget. Jag vet inte riktigt vad det var
bra för, men efter att ha suttit i bilen en stund så plockade Matte äntligen
ut mej. Hon satte på mej lång trasslig lina som hon höll i. Sen hände inte så mycket mer. Vi stod där i skogen, min Matte och jag. Jag passade på att äta lite lingon,blåbär och kråkbär. Vad Matte gjorde fattade jag aldrig.
Men eftersom hon inte tänkte hitta på något kul så fick väl jag hitta på nåt. Jag nosade runt lite och
tyckte att jag kanske kände något spännande. Och tänk, då vaknade Matte och följde med mej ut i blåbärsriset.
Det var lite upp och nedför och ris och mossa men jag kunde följa det mystiska spåret. Och tro det eller ej, men helt
plötsligt så ligger min världs bästa leksak där, korvsnöret!!
Gissa om jag blev glad, för att inte prata om min Matte. Hon kastade omkull sig i mossan och busade med
korvsnöret, kastade det och var riktigt rolig. Sen fick jag massor med hästkorv, mumsfillibaba!
Nu väntar jag bara på nästa gång jag får komma ut i skogen och spåra rätt på mitt korvsnöre!
Men då kanske jag förstår lite fortare och sätter fart direkt.
Matte hon får vackert följa med!!
Hon kanske kan lära sig så småningom.










Kommentarer

Postat av: elin

Publicerad 2008-10-12 12:37:53

Hej pa er!

Skont att se att Pralin borjar fa lite ordning pa Mamma antligen!!



Mamma, lagg upp massa bilder! Jag vill se hur hon vaxer!



Vi har det alldeles alldeles underbart! Som branda som attan, tar promenader i vatten brynet flera ganger om dagen! Det du!



Kram pa er!

Postat av: Mamma Busk

Publicerad 2008-10-13 13:59:05

Det är orättvist, det är det....

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anita

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela