Wellans Kennel

En sväng i skogen i dag igen...

Publicerad 2008-09-05 11:20:20 i Allmänt

Jag är glad att jag bor som jag gör.
Jag kan lätt och enkelt ta en promenad i skogen med alla 5 hundarna (och Rutan) utan att behöva trassla med koppel och annat.
Än så länge, snart drar älg jakten igång och då törs man inte sticka näsan ut i skogen en gång. Än mindre ta med hundarna, och rida i skogen kan man glömma. Tråkigt men det är lite för läskigt att riskera något.
Nu har vi gjort en runda och man kan ju inte klaga när man har ca 3 liter kantareller med sig hem. Bara att gå ut och hämta! Valparna passar på att klättra upp och nerför diken, över och under stockar, hoppa över små bäckar, ta sig fram i snårig risig terräng, gå på mjuk mossa osv. Det tränas för fullt.
 Och mest av allt att hålla reda på mej! Man kan inte bara springa i väg eftersom man inte vet vart matte tar vägen...viktigt att det inte är tvärt om, jag som håller reda på dem. Grabbarna är det inga problem med, de följer mig snällt som små skuggor....värre med Pralin.
Men det ska nog bli bättre hoppas jag....
På hem väg tränar vi att gå på vägen i koppel. Inte helt lätt med 5 st. Jag beundrar Kerstin som för det mesta har 4 golden. Det ser så enkelt ut när hon promenerar dem. Men då är ju inte 3 st 9 veckors valpar förstås. Ja, ja vi tränar på.
Tog inte med någon kamera i dag eftersom det småregnade när vi gick ut.
Ni får hålla till goda med gårdagens bilder!!






Världens goaste hundar!
Här på besök på Klarahäll.

Kommentarer

Postat av: Emelie

Publicerad 2008-09-06 11:43:45

Jag saknar min Coccos!!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anita

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela