Wellans Kennel

Julafton 2009

Publicerad 2009-12-29 13:40:57 i Allmänt

Eftersom jag hade den stora äran att få jobba på julaftonen
så fick resten av familjen fara runt till alla närmaste.
Fast på julaftonens morgon var det frukost hos Mormor och Morfar.
Det hann jag iallafall med innan det var dax att åka och jobba.





Mormor och morfar har levande ljus i sin gran.
Pralin är lite fundersam.



Är Cookie kanske avundsjuk på Pralins fina rosett?
Annars var den ett bra kamptrasa!





Man blir trött av allt firandet.

Sen åkte jag och jobbade, och resten av familjen åkte till
Farmor och farfar för att önska God Jul.
Farmor hade ont i sin arm sen hon ramlade. (Visade sig senare att den var bruten.)

Efter Kalle Anka var det dax att kolla om tomten hittade till Söpnarby.
Och vilken tur, det gjorde han!





Massor av paket till Rasmus och Rebecca hade han med sig, va bra!

När jag slutat och kommit hem kom det faktiskt en tomte hem till oss också.



Han var ute och letade efter sina renar. Men inte hade jag sett till dem heller.



Så han gick vidare för att söka efter sina renar, jag hoppas att han hittade dem.



Äntligen blev det klapp utdelning hemma hos oss också.
Självklart ska hundarna ha paket.



Russin hade väntat hela dagen vill jag lova.

Ja då, vi andra fick också paket med många fina klappar!
En bra julafton, fast jag jobbade en stund.
Men man får försöka göra det bästa av det.
Kvällen avslutade vi i Kopparbergs kyrka på midnattsmässa.
Tomas blev hemma med hundarna, och vi hämtade upp
Mormor och Morfar hos brorsan.
Skönt, för då behövde vi inte iväg på julotta på juldags morgon!

GOD JUL! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anita

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela