Wellans Kennel

Klicker kurs!!

Publicerad 2009-02-05 20:08:02 i Allmänt

Jaha, då är vi hemma igen efter en mycket trevlig kurskväll.
Det blir ganska många aha måste jag erkänna.
Jag är ju lite av en betraktare, så jag tycker det är lärorikt
bara att se de andra träna. Att snappa upp lite tips och ideer.

Parlin sköter sig bra. Varken jätte eller ganska. Men bra.
Jag är nöjd iallafall. Hon klarade läxan. Får träna lite
mer på att hon ska vänta på kommando, men det tror jag att
hon snart har fattat. Läxa till nästa vecka är att med shaping lära hundarna att
snurra medsols. Vi har just lärt dem att snurra motsols.
Jo det blir lite snurrigt vill
jag lova....

Mitt och Pralins "framåtsändande" går framåt! :)
Vi ska träna upp till 25 meter...det känns långt, innan jag ska sätta kommando
på det. Så långt är inte vårat hus, men på sjön finns det plats!!

Problemet som jag ser det är att Pralin är i lite knepig ålder.
Hon tappar koncentrationen, glömmer bort vad hon höll på med.
Hon kan bara vara med korta stunder, för sen är hon som en tonåring.
Smsar , tuggar tuggummi, och drömmer sig bort.
Mitt i träningen så kommer det ett sms och då måste hon
stanna och svara på en gång.
Jag får väl vänta tills pengarna på kortet tar slut, så hon kan koncentrera
sig på mej istället.



Så här trött blir man efter en kurskväll.

 

Stackars Russin får sova i Coccos korg, men det ser ut att gå bra det också!


Jag har också en liten hemlis....
Jag har anmält mej till nästa kurs Tävlingslydnad klass 1o 2.
Läste nog inte igenom så noga, såg inte att meningen är att man ska åka och tävla
i slutet av kursen, men man vet ju aldrig....





Kommentarer

Postat av: eLiiN

Publicerad 2009-02-05 23:09:20

Men hallå mama! Klart du fixar det! Annars vet du juh att du har en dotter med bra nerver... du vet, ja fixar det, men det kostar! ;)

Postat av: Kicki

Publicerad 2009-02-06 09:15:58

Nu är det bara att satsa, banga inte ur den här gången.

Lycka till!

Postat av: Marita

Publicerad 2009-02-06 12:03:40

Det kommer att bli Super kuul!!!

Ge det iaf en chans.

Jag kan stå vid plankanten med spypåsen!! Det är det vänner är till för vetdu ;)



kraam

/Marita

Postat av: Ida

Publicerad 2009-02-08 16:51:10

Men Russin!

Nu är du nog ändå FÖR SNÄLL.....låter du lilltösen ta den stora platsen och själv ligger du ihoptryckt som en packad sill. Lilla stumpan, visa nu var skåpet skall stå!

Puss på dej// Ida

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anita

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela