Wellans Kennel

Morgonpromenad

Publicerad 2009-02-12 12:04:05 i Allmänt





Jag är så glad att jag har skogen bakom huset, så vi kan ta våran morgon promenad där.
 Att se sina hundar springa lösa, glada, lyckliga och busa är väl att känna livskvalitet!?
Det gäller att komma ihåg att det lilla vardagliga kan vara värt så mycket.

Hörde på radion i dag om en tjej som efter 1 år träning lyckades att knäppa sin bh själv, 
efter att hon fått sin stroke i 40 års åldern.  Något så enkelt, kan bli så svårt.





En lycklig Pepita som far fram tillsammans med Russin och Pralin!



Tjoho här kommer vi!
Snön är mjuk och skön att fara fram i.



Russin ser lite grym ut i snöögonbryn och skägg, Pepita är lite osäker.













Vilket gäng underbara hundar!!!

Ikväll är det klickerkurs, jippie!
Vi ha lyckats lära in läxan på en dag!
Stämmer att det går fortare med sharping!


Kommentarer

Postat av: Emelie

Publicerad 2009-02-12 13:22:42

åh vad dom är söta! Ser ut som trillingar på de där korten ^^

Här har jag och Coccos precis varit ute och gått en sväng.. Varit lite sociala med andra hundar här runt omkring. Stannade och pratade med en som har en 9-månaders puff, deras första hund. Hon frågade lite om rasen och jag svarade så got jag kunde. hade hoppats på att Coccos kunde leka ite med Teo som han heter, men hon tyckte han var en liten snorunge och agerade surkärring istället. Nu har hon fått ett tuggben i utbyte mot min BH som hon försökte slakt. Det märks att hon saknar att springa lös, hon drar några vändor så gott det går i kopplet. Men på Söndag kommer vi hem och jag ser fram emot att träffa Pepita! kram

Postat av: Marita

Publicerad 2009-02-12 21:31:18

Men fiiningar!!! Jag träffade en boxer till på FBK sen. Hon som vi pratade om förut som också var från förr, som jag, men som hade fått barn och bytt boxer sedan dess.....

/M

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-02-12 22:48:55

Svar till Marita:

Ja du måste mena Cilla, var hon där i kylan, brr. Russin frös i ridhuset fast hon hade täcket på sig. Bii var jätteduktig. Hoppade så mycket hon orkade.

Postat av: Jenny

Publicerad 2009-02-12 23:42:15

Gud så fina bilder.. Söta med snö på nosen!

Postat av: Marita

Publicerad 2009-02-13 13:52:18

Såå heter hon nog ja.... Svårt med mycket kläder på.... De lade sin platsliggning inne!!! ;) Heh man får anpassa efter ras...

Duktiga tant Bii! Takterna sitter ii.

Dagens rim.... ;)



kram

/Marita

Postat av: Kicki

Publicerad 2009-02-13 17:37:28

Fina vinterbilder! "Min" valp verkar mer lik Russin än vad syrran är.

ses i morgon!

Kicki

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anita

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela