Wellans Kennel

Target träning

Publicerad 2009-02-01 21:57:55 i Allmänt

Eftersom jag och Pralin går på Klickerkurs, så blir det rätt mycket sånt just nu.
Vi har till läxa att våra hundar ska gå ett varv, snurra, motsols på kommando "B"  tills på torsdag. Pralin är inte så snabb i sitt tänkande, vilket känns bra eftersom då har jag en chans att hinna belöna, klicka, på rätt sekund. Timing. Nu är ju inte jag heller så himla snabbtänkt så jag klickar kanske inte helt perfekt ialla fall. Men vi tränar på. Hon snurrar bra på handtecken, nu ska det tränas bort.
Stackars Marita med Coffea, hon har fullt upp med att hinna klicka för allt han hinner med att göra. Han hinner dutta 2 gånger på targeten innan Marita hinner klicka.
Där ligger verkligen Pralin i lä.

Till förra gången så fick vi tänka ut ett beteende som vi ville träna in. Jag valde framåt sändande. Jag tycker det är svårt att få till ett bra framför gående, och jag tycker det skulle vara häftigt att ha ett UT kommando. Så långt som till framåtsändande i bruks blir väl aldrig auktuellt. Men skulle det råka bli det så har vi ju redan börjat träna :)

Marie,  min instruktör tyckte att vi skulle jobba med target när vi skulle lära in framåtsändande.
Så det blev hem och leta ihop grejor så vi kunde fortsätta träna.
Jag hittade bl.a pallbockar i garaget som jag "lånat" av Tomas.
Så nu har vi en target som vi kan ställa på golvet och träna med.



Pralin undrar lite vad det nu är på gång.
-Vad har nu matte släpat in?



-Hur ser det ut från det här hållet då?



Kanske vill hon att jag ska nosa på den....



Klick! Bra!



Klick! Jättebra!



Klick! Toppen, du är en duktig tjej!!





Men man blir trött av att träna....go natt!



Zzzzzzzznark

 



Kommentarer

Postat av: Emelie

Publicerad 2009-02-01 22:55:09

Haha vad gör hon i Coccos korg?!

Postat av: Anita

Publicerad 2009-02-02 08:47:06

Svar till Emelie:

Sover !!!!!!! ;)

Postat av: Marita

Publicerad 2009-02-02 10:21:25

Trodde ett tag att du lagt henne i brödkorgen..... ;) Haha



Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anita

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela