Wellans Kennel

Utställning i Örebro!!

Publicerad 2009-02-09 22:34:27 i Allmänt








På lördag kväll laddade vi upp inför schlagerfestivalen.
Elin somnade först :)

På söndag morgon åkte vi till Örebro mässan på utställning.
Kändes skönt när man kom ut på morgonen och upptäckte
att det kommit 1 dm snö på kvällen, att man var på plats i Örebro.
Coccos följde med som supporter.



Coccos sitter tryggt i Emelies knä.



Rune och Niklas kom för att titta hur man ska göra när man ska på utställning.


Först ska man stå och se fin ut, från alla håll och kanter.
Sen kommer en tant och klämmer och känner.


Sen ska man stå och se vacker ut igen...och äta korv!
Sen skulle tanten se vem som var finast av mej och den andra boxern.


För att hon riktigt skulle se så fick vi springa igen.
Då bestämde sig tanten, och sa något åt min matte om att jag var
jättefin, men behövde mera bredd i nosen. Jag tycker att jag får in
ganska mycket ändå i min mun. Föresten så bryr jag mej inte om vad
såna där tanter säjer. Jag är iallafall bäst! Säjer min matte.



Det ser väl vem som helst att jag ska ha ett Hp!

Min kritik som jag fick:

" Feminim tikvalp som ännu behöver utv. i huvud o kropp.
Bra propp nos skalle längd, men nosparti behöver breddas en del.
Vackra mörka ögon,korr bett, välvinklad runt om med raka fina framben.
Bra längd djup för åldern, vacker färg, bra temp.!

Domare Karin Ögren.



Min fanklubb tyckte att jag var duktig, men Rune och Coccos tyckte att det var
jätte tråkigt.



Så det är bästa att försöka busa lite med min brorsa,
så han fick ha lite kul också.

Tack, snälla Elin för att du var med och körde din förvirrade mamma.
Tack, snälla Emelie för att vi fick bo hos dig och stöka till.
Tack, snälla Camilla att du stod ut med oss och hundarna.

Vi ser fram emot nästa utställning, det blir i Rättvik!









Kommentarer

Postat av: Marita

Publicerad 2009-02-10 10:51:45

Jaja vad är ett HP egentligen.... Vi Vet ju att vi har Världens bästa hundar!



Jag har inte heller "skött mig" när det gäller läxan. Vi snurrar endast "ett", nu medsols. För motsols blir han aldeles frustrerad och när han inte kommer in i fot possition så hoppar och skäller han. Så det har vi lagt åt sidan. Något nytt beteende är inte heller fixat. Så ha gott samvete du! Ni är inte sämst i klassen!!! :)



kram

/Marita

Postat av: Titti

Publicerad 2009-02-10 21:15:10

Vilken snygg sida du fått till! Jag har visst inte tittat på en vecka och du är ju aktiv! Jag har ju hämtat hund nu! - så nu måste vi snart ses!

Postat av: Marita

Publicerad 2009-02-11 19:12:59

Hej kompis.



Ska jag hämta er imorgon? 15,30? Ingen lek imorgon då Coffea och jag ska vara med barnen på friluftsdag 9-13. Efter klick kursen ska jag till FBK och kolla vad jag förväntas göra på mitt ansvar. Så det blir heldag iaf för lilleman :)



kram

/Marita

Postat av: Anita & co.

Publicerad 2009-02-11 21:47:17

Svar till Titti:

Ja, du ska veta att jag är nyfiken...trodde att nya vovven skulle ligga på bloggen på direkten, men nehej....

Postat av: Anita & co.

Publicerad 2009-02-11 21:49:43

Svar till Marita:

Ja tack, 15.30 blir bra.

Pralin behöver INTE busa innan kursen eftersom syrran Pepita är på plats...inte en lugn stund än, och snart är det dax att sova. ;)

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-02-11 22:20:14

Svar till Titti:

Ja, du ska veta att jag är nyfiken...trodde att nya vovven skulle ligga på bloggen på direkten, men nehej....

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anita

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela