Wellans Kennel

Nyår 2008-2009

Publicerad 2009-01-16 16:21:14 i Allmänt

Som traditionen bjuder så kom mina kusiner med famlijer hem till oss för att fira nyår.
Att laga mat är deras intresse så menyn var inte så pjåkig. :)



Karlarna har badat bastu och hoppat i vaken. Vi tjejer och barn kommer ner när
det är dags för grillad korv!





Russin vill så gärna ha krov, att husse inte fattar!!!!





Efter badet lagar killarna mat. Vi "damer" slöar mest och väntar på att det ska bli klart.
För hungriga blir vi förstås.
Här kollar Ralph dukningen.




Mats och Tomas kollar att oxfilen har rätt temperatur.





Dags för förrätt.
Skaldjurstallrik med räkor, grillad pilgrims mussla, 3 sorters såser och hummersoppa.

Riktigt gott, tyckte ju jag då, eftersom jag älskar skaldjur.




Varmrätt var
Tournedos i 3 akter, alltså 3 bitar oxfile med 3 såser, hemlagad bearnaise sås, rödvinsås och svampsås.
Till det hade vi potatisgratäng.

Åh, så gott det var!!

 Efterrätten fick jag visst inte med på bild, men det var:
Mjölkchokladsoppa med kokos, kokos biskvier,
Lime och hallon sorbet, med lime marinerade hallon

Det varma söta, och kallt syrligt. Hur gott var inte det då!!
Tack snälla  "gubbar" för att ni ställer upp och lagar så god mat!

Sen var det dags för fyrverkerier.






Efter det så skålade vi i  champange och önskade varandra
GOTT NYTT ÅR !!



Några dagar senare så var det dags att slänga ut granen. Vi passade på att riktigt fross i tomtebloss.
Det luktar verkligen JUL!!






Nu är glada julen slut, slut, slut
Julegranen bäres ut, ut, ut.
Men till nästa år igen
kommer han vår gamle vän
För det har han lovat!


Kommentarer

Postat av: Fia

Publicerad 2009-01-17 19:59:01

Att Tomas kan laga så god mat, det trodde jag inte :) hahahahahahaha

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anita

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela