Wellans Kennel

Utställningsdebut!!!

Publicerad 2009-01-31 19:39:37 i Allmänt

  Grattis min lilla skrutta!! Du klarade din utställningsdebut galant.

Sen att inte domaren kunde se vilken otroligt fin hund du är, kan ju inte han rå för. För du är världens bästa Pralin i allafall. Du skötte dej jättefint tycker i allafall jag.Du visade att du kunde springa utan att skutta och hoppa. Du stod stilla så fint så att han kunde titta på dig. Domaren fick titta i munnen också utan problem.
Så jag är jättenöjd. Vi tränar för framtiden eller hur?
Tomas tyckte att det inte gjorde något att du inte fick nått Hp för då kunde vi ju åka hem igen!!



Hmm svårt att se en mörk hund mot en mörk bakrund. Men det är henne som domaren känner på iallafall.
Jag lovar.



Kommer inte ihåg exakt vad han säjer här men nåt kufiskt är det tror jag....
...kanske var det vinklarna eller nosen

Pralins kritik
Årsunda 31 Januari 2009
Domare Patric Ragnarsson

" 7 mån glad och trevlig tikvalp.Välformat huvud,kunde ha lite mera bredd i nospartiet.
Mörka vackra ögon, välplacerade öron, jämn o fin tandrad, öppna fina näsborrar (tror jag att det står, har jag aldrig fått på någon hund tidigare, så det är nog bra.)
Bra hals,lite raka vinklar fram. Stram rygg,välformad bröstkorg.
En aning sluttande kors, kunde ha generösare vinklar bak.
Bra ben och tassar,bra svans,bra päls,Rör sig lite korta steg fram.
Härligt temprament!. Välvisad! "

Det var väl inte så illa, eller hur?
Det var ingen mer boxer med....


Kompisen Coffea fick i allafall Hp, men en yngre hanvalp slog ut honom.
Coffea var också jätte duktig i ringen. Full koncentration på matte Marita. Härligt att se.








Jag gillar dej som är domare!
Charmtroll.

Både Marita och jag kände oss nöjda med våra busar som faktiskt visade att de kunde uppföra sig.
Med Marita från Bjursås var en trevlig liten tik av samma ras som Coffea. Det var en mycket väluppfostrad Allis, som uppförde sig exemplariskt. Men jag tror att hennes matte var ett proffs..?

Jag håller tummarna för att det gick bra för Mio och Catarina,
 två kompisar från uppfödarutbildningen som jag också går på.
Ser fram emot att få höra deras resultat.

Nästa helg far vi till Örebro och ställer ut!!

Kommentarer

Postat av: Sandra m aussiesarna

Publicerad 2009-01-31 21:59:29

Kul att se bilder på "min" Coffea från dagens utställning!!! Tänk vad stolt jag är över honom!!

Postat av: Anita

Publicerad 2009-02-01 11:06:34

Svar till Sandra:

Du kan verkligen vara stolt över honom, och Marita som valp köpare! Det är verkligen rätt hund hos rätt person!Såg att jag hade lagt ut två lika bilder...lite onödigt kanske.

Postat av: Marita

Publicerad 2009-02-01 19:35:49

Snyft..... Tack snälla för de orden! Snyyft....

Postat av: Titti

Publicerad 2009-02-01 20:21:58

Hon såg ut att uppföra sig kanon, din lilla pärla - men det där med näsborrar var "konstigt"?!?! - undrar om Patric vet vad han sagt??? Lycka till i Örebro!

kram

Postat av: Kicki

Publicerad 2009-02-03 16:30:32

Så nu är debuten avklarad. det där med näsborrar brukar ju inte noteras på boxer, men det är faktiskt ganska viktigt, en del har för trånga. Det är ju en "defekt" som förekommer på "frallan", så där kollar man noga att de är tillräckligt öppna.

Du har en utmaning som du hittar på min blogg.

Kram!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anita

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela