Wellans Kennel

...och så vidare till Grövelsjön!

Publicerad 2009-08-01 01:37:04 i Allmänt

Kom hem på måndag kväll och på tisdag eftermiddag var det dax att åka till Grövelsjön.
Det hade jag lovat Mamma och Pappa. De ville att vi skulle vara med och
köra och ro. De känner att de börjar bli lite till åren.
Jag tycker att det var kul, för jag minns ju från det att jag var liten hur vi
varje år åkte upp och fiskade. Tomas hade aldrig varit till Grövelsjön, så han tyckte också att det var kul.
Vi fick hyra en jätte fin liten stuga i Ollasliden, alldeles nära Grövelsjön.





På onsdagen åkte vi upp och hyrde båt.
Tomas fick ro, och jag passade på att gå runt sjön.
Nja, inte hela riktigt, men nästan.







Så fina vikar med sandstrand finns det på viss ställen.



Hjortronen var inte mogna än.



I Norge sken solen.



Klart härligt vatten.



Här får jag lift över sjön till andra sidan.
Jag slapp i alla fall frysa.



På andra sidan sjön var det dax att fika. Smakade så bra!



En liten kamrat som jag träffade på efter stigen.



Nu är jag nästan tillbaka vid Sjöstugan igen.



Hade jag valt att följa vandringsleden så hade det varit betydligt lättare
att gå. Där var breda fina spångar att gå på.
Men jag stampade på rakt ut i vildmarken, trodde jag skulle bryta benen,  fastna i myrar,
halka i bäckar, men det gick ju bra.



På torsdag förmiddag tog vi båten Sylöra över till Sylen på norska sidan.
Där har mamma och pappa varit många gånger.
Men inte de sista 4 åren.



På väg upp mot Kjell och Eva, den här vägen har de gått många gånger.



På bron, på väg över.



Kärt återseende.



En sån här kan jag förstå att de har där i vildmarken.
En gasol driven myggfångare.
Det är mygg som sitter fast runt om. Mycket effektiv
enligt Kjell. De kunde sitta ute utan problem.



På övervåningen hyrde de tidigare ut rum. Men nu var allt nedlagt.
Rumsuthyrning, värdshus.


En underbar liten grill kåta hade de på gården också.
Så fin!



Eva bjöd på våfflor och kaffe. Smakade så bra.
Sen tog vi båten tillbaka över Grövelsjön, och åkte hem till Falun igen.
Stannade till i Älvdalen, hos Stig och Karin. Hur underbart är det inte att få
höra en äkta älvdalning prata. Där kan man snacka om att de sjunger.
Till kvällen var vi tillbaka i Falun igen.
...om vi fick någon fisk? Nej, en liten stackare bara.
Vi har haft ett par toppen dagar som jag tror att mamma och
pappa också var nöjd med. Tyvärr hade vi inte plats för hundarna. Synd för jag tror
att de skulle ha gillat fjället.
Men det får bli en annan gång.



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anita

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela