Wellans Kennel

Ny kurs!

Publicerad 2009-03-13 09:42:39 i Allmänt

Igår var vi iväg jag och Marita med våra hundar på ny kurs.
Lydnad klass 1 och 2.
Jag kan inte påstå att jag och Pralin riktigt passade in i gruppen, men....
Vi får träna på. Några hade redan tävlat både i 1:an och 2:an.
Men de var ju lite äldre än vad Pralin är också.
Det var en salig blandning av hundar,
Labrador, Collie, Amstaff, Jack Russel, och en till Aussie vars matte också hette Marita!
Lustigt hur det kan sammanfalla. För övrigt så var den hunden med på utställningen också i Rättvik.
Det är en liten värld vi lever i.

Till läxa denna vecka har vi :
Lägga hakan i handen , 5 sek.(hundens haka alltså)
Linförighet, 5 position förflyttningar. (jag vet vad som menas)
Position i platsliggning. (tänka på hur hunden ska ligga)

Alltså har jag lite att träna på. Hoppas att Pralin inte
börjar löpa bara.




-Undrar när hon tänkt börja träna mej då......?




....spelar ingen roll för det ger jag KATTEN i !!!!!

Kommentarer

Postat av: Marita

Publicerad 2009-03-13 10:56:17

MEN ANITA!!!!!



De som tävlat var Faktiskt 5 och 6ÅR gamla!!!!!!



VI är där för att lära OSS!!!! Ni/Vi platsade VISST!!!! (Hör hur jag tar i från magen när jag skriver detta!!!;))



Kraam

/Marita

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anita

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela