Wellans Kennel

Utställning i Rättvik 8 mars

Publicerad 2009-03-10 14:31:03 i Allmänt

Söndag morgon åkte Tomas, jag och Pralin till Rättvik för att ställa ut .  Vi hade inga större förhoppningar, men ett Hp iallafall skulle vi väl ändå få, tycker jag. Så himla gräslig är hon inte.
Jag visste att Marita och Coffea också skulle komma dit.
Det jag var osäker på det var om Niklas och Rune kommit iväg från Örebro, jag hade inte hört ett ljud ifrån dem.
Men när vi kom fram så såg jag redan på parkeringen att Niklas var på plats. Om man skulle gå efter placeringen av bilen så hade han nog varit där tidigt....

Marita och Coffea var också på plats redan, och som vanligt så skulle de in i ringen först.


Kolla vilken kille!

   



Lyckades att få ett Hp och 2:a i klassen.




Grattis Coffea!

Sen var det dax för Rune och Pralin.

Rune fick gå in först.



Dommare är Susanne Swedjebrink



Kolla va fin jag är!



Sen är det Pralins tur, Susanne känner igenom henne ordentligt.



Blir det bra så här?



Sen skulle vi springa båda två....vi var inte fler boxrar.

Hur gick det då?





Rune Hp och BIR och Pralin Hp och BIM!!!!!!!!!!!

Gissa om vi var glada.
Nu var klockan 09.20, slut finalerna började kl. 15.00, så nu var det bara att vänta....



Rune på väg in i gruppfinalen.
Jag tror att de var 9 st. i gruppfinalen.



Niklas jobbar bra med Rune i ringen. De var jätteduktiga!



3 st oplacerade, Rune är fortfarande kvar.
Nu är det oooolidligt spännande.
Dommare är Harry Hermansson



Rune vinner valpgruppen!!!
Susanne är fram och gratulerar.



Sen var det dags för Valp-BIS, efter att vi fått vänta en stund igen.
Men här blev Rune oplacerad.
Men det gjorde inget, för vi var så nöjda med dagen ändå.
Och hur mallig skulle inte Niklas bli om han placerat sig igen....


Det var så kul,
Grattis igen Niklas och Rune,
och tack för att ni ställer upp och åker!!

Nu ser vi fram mot nästa utställning.

Pralins kritik:
Feminin,trevlig helhet.Feminint uttrycksfullt huvud.
Bra hals, Bra vinklar runt om.
Bra underlinje.Välmusklad
Rör sig med energi,Mycket trevlig.

Hp, BIM-valp

Kommentarer

Postat av: Marita

Publicerad 2009-03-10 17:46:47

Vilken dag det blev!



En låång dag för Niklas, men det tror jag att han tyckte det var värt :)



Jätte trevlig kritik på Pralin!!!



Grattis igen.



kram

/Marita

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-03-10 22:11:23

Ett STORT GRATTIS till mina syskon som gjorde en super utställning i helgen. Nu kan ni små barn hålla för öronen, jag var och förlustade mej och de är ni för små för ha ha.

Grattis Anita till detta super resultat det är du väl värd.

Corint med mamma

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anita

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela