Wellans Kennel

Nyårsafton 2009/2010

Publicerad 2010-01-02 13:25:36 i Allmänt

Ett år har gått igen. Så mycket som hänt, som man inte hade en aning om att det skulle ske...

 

Förra Julaftonen var jag ledig. Farmor och Farfar, Mormor och Morfar kom och åt julmat hos oss.

Någon tomte kom det inte men vi fick klappar i alla fall.

På kvällen när alla föräldrar åkt hem tittade vi på Mamma Mia! Så mysigt!

Juldagens morgon åkte mormor, morfar och jag till Sundborns kyrka på julotta.

Mycket fint och stämningsfullt. Kallt och snö.

Lunchen åt vi hos Mormor och morfar. På kvällen kom kusin Kia och Sandra över. Det var jätte trevligt.

Annandag jul var vår slappar dag, eftersom jag jobbade natten.

På lördagen kom Fredrik med familj hem och åt. Vi delade ut julklappar och

hade så mysigt. Lugnt och skönt. ..eller kanske inte, eftersom vi var "barnvakt" åt Bruce (en av våra sålda valpar)

Lena och Elin skulle ut på krogen, så han fick vara hos oss och busa. Gissa om Pralin gillade det!!?

Vi passade på att ringa hit Bobbo och Sofia, och Lua med familj från Borlänge. En liten improviserad kennelträff på

söndagen.

 

Nyårsaftonen jobbade jag på förmiddagen, men vad gör det när man har en hel kock stab som kommer och lagar

nyårs middag.  Vanliga kusingänget kom, Ralph med familj,  Mats med familj och Anders. Underbar mat och ett fint

nyårs skålande. Som vanligt! Alltid lika roligt.

 

I början på Januari fyllde valparna i Bruce kullen 6 mån och växte så det knakade.

Tomas fyllde 55 år och vi hade soppkalas! Trevligt!

Pralin gjorde sin utställningsdebut i Årsunda, 1:a pris naturligtvis! och BIR! (Bäst I Rasen) (hon var enda boxern!)

I Februari ställdes Pralin ut i Örebro. Passade på att äta middag hos mitt kusinbarn och tjejernas tremänning Christina med familj

i Örebro. Vi käkade tacos och trivdes.

I mitten av februari fick vi äran att få låna Pepita medans hennes ägare åkte på en liten semester. Det är helt

underbart att se hur kul syskonen har med varandra. Bus hela dagarna, till och med Pralin blev lugn till slut.

Sista helgen i februari åker Elin ner till Stockholm med Systembolaget på bankett, och Falu butiken får pris som "Årets Uppstickare"

Lite mallig vart hon i alla fall.

I Mars ställs Pralin ut i Rättvik, mycket spännande, för där är även Broder Rune med och tävlar. Rune blir BIR och vinner gruppen, men placerar sig ej i BIS!

Men gissa om Niklas hans ägare blir mallig, och det hade han rätt att vara också. Bravo Rune!

Helgen efter är jag med jobbet och stöper ljus på Falu Ljusstöperi. Tänk att det kan vara så fantastiskt roligt!

 

April ägnades åt att ställa ut Pralin. Vi var i Avesta, och tillsammans med Marita och Coffea från Bjursås ställde vi ut i Kristinehamn och Västerås.

Vi bodde i Maritas husvagn. Det gick över förväntan fast Pralin börjat löpa dagen innan vi skulle åka.

I slutet av april hände något mycket tråkigt. Våran älskade Coccos gick bort under väldigt tragiska omständigheter.

Alla blev mycket chockade och värst var det nog för Mormor som var hundvakt. Att man kan sakna en hund så otroligt mycket.

I Maj månad ställde jag ut Pralin i Örebro igen, och vi var även på boxer läger. Så kul och nyttigt!

Rasmus fyllde 4 år och hade kalas, Elin fyllde 24 år och hade kalas,  Kenneth fyllde 57 år och hade kalas, Morfar fyllde 83 år och hade kalas...sen var det 90 års kalas hos min morbrors fru Bibbi, Kusin Ralph fyllde år och säkert många fler!!

Pepita kom och hälsade på igen, och var hos oss några dagar. Lika kul för Pralin igen, Russin tyckte att de var lite jobbiga kanske, men det gick bra.

23 maj var vi till Ljusdal på dop. Det var min kusins dotter Alexandra och John som döpte sin son Hugo. Mormor, Elin, Emelie och jag åkte upp över dagen.

Den 4:e och 7:e Juni var det höjdpunkter på året! Då kom Bruce Springsteen till Stockholm och Stadion!!!!

I ösregn såg vi honom göra en superkonsert. Jag, Tomas,Oscar och Emelie satt och var överlyckliga och njöt av en konsert med ös i, ja ösregn, vi var helt blöta i alla fall om fötterna. Det plaskade i skorna när vi gick hem mot hotellet. Men vad spelade det för roll, vi hade ju hört "The Boss"

På söndagen åkte jag ensam ner till Stockholm och gick på en konsert till med min arbetskamrat. Det var uppehåll och en helt ny konsert. 17 låtar var utbytta sen torsdagen.

Helt sjukt bra!!! Jag hade ju att ta igen sen han var i Göteborg och spelade eftersom Russin passade på att valpa just då så jag inte kom iväg på den konserten.

Oscar slutar 9:e klass och får jättefina betyg. Pralin ställs ut i Avesta, i ösregn.

Midsommaraftonen regnade det, och på midsommardagen fyllde Oscar 16 år.

Emelie flyttar hem till Falun över sommaren och jobbar på macken i Grycksbo.

4:e Juli hade vi Släktträff på Vällan. Över 40 personer kom badade, fikade, åt och drack. Vi klarade oss nästan från regnet, en skur kom det , men jag tror inte att det gjorde så mycket. Alla hade kul, underbart att ha en så stor och trevlig släkt!!

Bruce kullens valpar fyllde 1 år, och Mormor fyllde 81 år. Min brorsdotter Maria från Östersund kommer tillsammans med sonen Samuel och en kompis.Lilla Alice fick stanna hemma hos sin pappa. Kanske kommer hon med nästa sommar.

I slutet av juni har jag och Emelie äntligen bestämt oss för att vi nog ska ha en ny kines. Vi åker till Norrköping och tittar på 2 kullar med valpar, men hittar någon som vi fastnar för. När vi kommer hem så packar jag om och tillsammans med Tomas, Mormor och Morfar åker vi till Grövelsjön för att fiska några dagar. Det är några år sen de var upp, så de längtade verkligen att få komma i väg. Tomas körde och rodde. Jag hängde bara med, och fick en rejäl promenad efter stranden medans de fiskade. Morfar fick 1 ynka stackare. Vi fick hyra Jernbergs fina stuga, så vi trivdes som bara den. En dag tog vi båten över till Norge och hälsade på Kjell och Eva. Det var ett kärt återseende för Mormor och Morfar.

 

 

8 Augusti fick lilla Olivia se dagens ljus. Det är min brorsdotter Kristin och Fredriks dotter. Brorsan börjar få många barnbarn nu. Tur att jag har mina 2 bonusbarnbarn.

Det räcker länge. Jag och Emelie fortsätter att leta hundvalp, hittar en liten svart/brun /vit tik i Stockholm, Stenhamra. Efter ett par resor dit blir det klart att vi ska få köpa lilla Cookie. Underbart kul!

Brorsdottern Lotta med familj kommer ner till Falun och med sig har de riktigt finväder som Christer säjer. Det blev flera trevliga kvällar på altanen med god mat och gott att dricka.

Eftersom sommaren började gå mot sitt slut så var det dags för Emelie att flytta tillbaka till Örebro igen, och fortsätta studera. Mormor följer med ner och vi kollar på stadsparken som är så jättefin i Örebro. Sista helgen är det utställning i Täby, så jag och Elin åker till kusin Kia för övernattning, och på väg dit så får jag mina första fortkörningsböter. Fotograferad av en kamera, tjusigt eller hur! Åkte 8 km för fort. Känns lite surt, men alltid roar det någon, t.ex. Tomas och barnen.

September börjar, och jag och Emelie åker och hämtar hem lilla Cookie. Hon får stanna i Örebro hos Emelie så de får lära kanna varandra. Hon klarade resan suveränt och var torr hela natten. Jag fyller 48 år och har kalas på helgen, hinner med en vända till Kopparberg och marknaden också med Mormor och Morfar.

Oktober är en relativt lugn månad.Ingen utställning, lugnt på den fronten. Pepita är hos oss några dagar igen, till Pralins glädje. Jag jobbar mycket, och är till Stockholm flera vändor och utbildar. Mörkret kommer och det bara regnar.

 

1:a November fyller Rebecca 6 år och vi är dit på kalas. Den 8:e har Bruce kullen sitt MH. Det klarar de galant, jag var aldrig orolig måste jag säja. Det är verkligen superindivider allihop. I slutet på månaden har vi äntligen bestämt oss för att låna ut våran ögonsten, Bii , till Magdalena i Falköping. Inte helt lätt, men just nu så känns det som det enda rätta. Bii har det jättebra och har funnit sig väl in i flocken. Hon strosar runt på slätterna och betar, de rider henne och pysslar om henne. Jag hoppas att vi snart kan komma ner och hälsa på henne. Svårt att förstå att jag inte har någon häst att ta hand om längre. En dag fick jag ett telefonsamtal från Karin som jag gick i skolan med i Norrköping. Hon och hennes man Göran skulle ha lite semester och åka till Borlänge. Naturligtvis såg vi till att träffas, även om jag jobbade hela helgen. Tänk att vissa personer är sig helt lika sen när man lärde känna dem. Karin är en sån person. Det var så kul att hon tog kontakt tyckte jag, det är väl 20 år sen vi sist träffades.

 

Nu har vi kommit till December Ett helt år har gått.

Emelie fyller 23 år och har kalas för alla som vill komma.

Det var många.

Ja, om julfirandet har ni nyss läst, och jag kan lägga till att Nyår firade vi

med kusinerna och åt god mat som vanligt. Alltid lika trevligt.

 

 


Ha ett riktigt Gott Nytt År

önskar hela familjen Busk!

 

 

 

 

 

 

 

Kommentarer

Postat av: Olivias Mamma

Publicerad 2010-01-04 13:09:02

En liten rättelse: Olivia är född samma datum som hennes pappa och när är han född? Så nu kan vi aldrig glömma hennes pappas födelsedag (eller är det det vi kan) 090807 är Oliven född! och Fredde är född några år tidigare! =)

Postat av: Anita

Publicerad 2010-01-05 20:34:44

Hoppsan,förlåt, men det blev nog fel i hastigheten. Naturligtvis är hon född 7 augusti 2009

Postat av: Tin

Publicerad 2010-01-06 00:45:51

Ingen fara Faster! =)

Postat av: Eeebee

Publicerad 2010-01-08 09:06:17

Vad duktig du har varit och skrivit mamma! Nu måste jag kila upp till skolan!

Love you!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anita

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela