Wellans Kennel

Pralin på utställning Västerås 25 april

Publicerad 2010-05-04 09:33:28 i Allmänt

På söndagen var det Pralins tur att ställas.
Med i Västerås var Ingrid med sina hundar och så förstås
Rune med sin "stand in" matte Pernilla och dotter.
Pernilla är Niklas syster och fick rycka in eftersom Niklas fick lov att jobba.

Ingrid var snäll och ställde Rune åt mej.


Här laddar de upp.



Tjusig kille!




Wellans Born to Run!

Han fick en slät 1:a, men så kan det vara.

Med på utställningen var 2 Corint barn också.



Bosarawi´s Grace Ca och Gaudi Ca

Jättefina och trevliga hundar.
Kul att få träffa dem.

Sen blev det Pralins tur.
Eftersom jag lyckats anmäla till "fel" klass,
så fick jag stå mitt kast.
Pralin får ju ställas i öppenklass, men det är nog bättre
för henne att stå i unghundsklass.
Men att få stryk av Bosarawi´s Cindirella Am
det kan jag ta.



Wellans Brilliant Disquise

Pralins kritik:
"Fem huvud, bra nos, tillr. hals, bra rygg, bra bröstdjup,
Behöver lite mer volym, normal benstomme, lite raka knän,
behöver kraftfullare bakställ, bra steg fr. sidan"

Dommare B. Blid von Schedvin

1:a Ökl, 2:a kk

Jag var nöjd ändå.
Vi hade haft en jätte trevlig dag, så nöjda
åkte vi hemåt Elin och jag och hundarna...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anita

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela