Wellans Kennel

Cookie på utställning Västerås 24 april

Publicerad 2010-05-04 09:11:11 i Allmänt

Vilken kul helg vi har haft!
Jag och Elin packade in hundarna och for tidigt på lördag
morgon till Västerås. Det var dags för Cookie att debutera i officiell klass!
Hon har ju fyllt 9 månader nu och är stora damen!

Emelie värmer upp.



Cookie koncentrerar sig.




Nu gäller det.



Domare är Ingela Nilsson



Och fast Cookie var så duktig och sprang och uppförde sig så bra
så fick vi ett 1:a pris, men
så blev vi oplacerade av 6 st....

Cookies kritik:
"Fem huvud med mörka ögon. Ngt framskjuten skuldra.
Välkroppad. Bra rygglinje men svansen kunde sitta högre upp.
Rör sig lite trångt."

Vet inte riktigt vad man ska tycka om den kritiken...

Maria och Tobias var också där och ställde några av sina hundar.

Här är Lova.

Bonniveras Bellado´Nna
Hon vann unghundsklass och placerade sig 3:a bland tikarna!
Grattis!

Med i samma klass var Zuzzi från Grycksbo med sina puffar.
Sweetyoline fastnade på bild i alla fall.


Jag hann inte med riktigt, men som det ser ut så placerade hon sig
i sin klass.



4:a ser det ut som.
Grattis Zuzzi!

Kicki var där med sin franska bulldogg Skorpan också.
Hon vann sin klass unghund med CK, och 4:a i bästa tikklass, snyggingen.




Qrissy´s Rhea
Grattis Kicki!




Kommentarer

Postat av: Zussi

Publicerad 2010-05-06 20:01:35

Duktiga flickor!

Zussi och "Yoline" säger tack för uppmärksamheten!! Får jag "sno" bilden och skicka till uppfödaren?

Postat av: Anita

Publicerad 2010-05-06 22:22:33

Ja visst Zussi får du bilden, jag har några fler om du vill ha, men jag har inte din mejl adress.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anita

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela