Wellans Kennel

Kort sammandrag...

Publicerad 2010-10-04 17:20:43 i Allmänt

...av helgen som varit.

Fredag morgon började på Falu lasarett med Oscar som skulle
operera bort sitt födelsemärke i ögat.
Fast det visste vi inte riktigt eftersom vi från början trodde att hans öga skulle bedömas
av en läkare. Men när kallelsen kom så stod det operation.
Efter att ha träffat läkaren som förklarat att det skulle vara en enkel
operation så knallade han och Oscar iväg till op salen. Jag väntade i väntrummet,
tyckte det skulle vara onödigt att de skulle behöva ta hand om mej
när jag tuppade av...känns som det skulle göra riktigt ont i ögat.
Oscar fick bedövningsdroppar i ögat och sen klippte doktorn bort födelsemärket och
en bit av bindevävnaden på hornhinnan. Gick på 9 min!



Svårt att se, men det är liksom ett klippt kantigt hål...
Salva och lite vila, sen ska det vara läkt.
Vi får se...

Väl hemma igen gickjag  med hundarna och mötte flera hundar vilket orsakade lite kaos med mina 3
odjur. Men det är nyttigt och vi tränar på...
Tränade lite lydnad på baksidan och klippte klorna.
Helt plötsligt är Cookie halt...håller upp vänster fram så jag kollar.
Men det är inget fel på den, men hon känns svullen på båda bak.
Cookie går undan och lägger sig och jag börjar med maten.

När Elin kom så skulle  jag fråga henne vilket ben som hon var halt på.
Helt plötsligt så är hon halt på alla 4 benen och jätte svullen om tassarna.
Nosen hade också svällt upp och blivit alldeles rund. Allt hade gått på
en halv timme, 3 kvart.
Det var bara att ringa djursjukhuset och få en akut tid...
En cortisonspruta och 1 300 kr senare är vi hemma igen.
Någon allergisk reaktion, vet ingen orsak.



Inte så pigg.



Trampdynorna spretar åt alla håll.



Skönt att krypa upp hos de stora vovvarna.

Elin fick sin soffa såld som hon lagt ut på blocket. Det var lite strul först med någon
som skulle ha den men som skulle komma dagen efter. Men då inte dyker upp eller hör av sig.
Varför gör folk så?

Till slut på fredagen så rättade det till sig med Cookie, hon piggade på sig
och vi kunde njuta av planksteken
som Tomas fick göra klar medan vi var på djursjukhuset.

Lördagen jobbade jag, hade en nyanställd tjej som verkar vara riktigt duktig.
Kul!
Tomas hjälpte Fredrik med familj att flytta. Det hade visst gått riktigt bra, de hade
en hyrd lastbil och körde.

Söndag ägnades åt Rättviks marknad
Jag fick köra eftersom Elin och Hansa varit på krogen kvällen före.
Tomas följde med eftersom han hade lite ont i ryggen och behövde ut och röra på sig.

Vi köpte det traditionella, strumpor, godis och coccosbollar.
En mycket kul och trevlig dag, och en ny kompis fick följa med hem.



Russin och Pralin hälsar på den!



Köpt på loppmarknad för 80 kr!

Kommentarer

Postat av: Emelie

Publicerad 2010-10-04 19:32:19

MAMMA! Varför får inte jag reda på att min hund har varit sjuk?! Tack för det.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anita

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela