Wellans Kennel

Glad Midsommar !!

Publicerad 2008-06-21 16:10:04 i Allmänt




Russin och Coccos önskar alla en Glad Midsommar med god mat och dans kring stången.
Det klarade vi av igår nere vid logen i Pilbo. En regnskur kom det, som det bör när det är svensk midsommar.
Vi fick se klanen Dikmans i medeltidskläder resa stången. Ett överraskande men fint uppdrag som de klarade galant, med lite paus för vätska. Man kan bara bli imponerad av vad duktig Sara Dikman är att sy, och vilket intresse. Naturligtvis så låg kameran hemma : (

Eftermiddagen var vi hos Mormor och Morfar  och åt god mat, sjöng och hurrade för Oscar  som fyllde 15 år.
Stora karln !! (Ialla fall på längden!)
Gamla Puchen -75 fick en försäkring så Oscar kunde ta en tur. -Den är cool !

Sen hade jag den stora äran att få jobba på kvällen, lite tidigare fick jag åka in också eftersom en hade blivit sjuk...
Klockan 03.00  fick jag sluta, och det var skönt. Vi hade  mycket att göra ska jag säja. 30 000 som firade midsommar i Leksand gjorde det till en ny  "storstad" för kvällen.  Men allt gick bra, inga stora olyckor tack och lov!!

Vet inte riktigt hur natten blir nu i dag eftersom det fortfarande är en sjuk. Kanske får jag åka in och jobba. Jag får nog fira någon annan dag. Men först ska vi äta lite gott, Tomas har lovat att bjuda på grillat!! Det ser vi fram emot.



Russin i vecka 7. Magen växer, hon är rund och go! Men hon verkar må bra, äter och sover gott.




Tung krans det här matte !



Tur att bädden är stor.

Drygt att fira midsommar...

Drygt att fira midsommar...

God fortsättning på helgen önskar vi alla här på Vällan !



Kommentarer

Postat av: eLiiN

Publicerad 2008-06-21 16:22:27

haha.. Jag tycker din bocer börja likna mer ett hängbuksvin nu! ;)

Rut och för den delen.. Haha... =)

Nu ska jag oxå hem och äta maten! =) Låter braa!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anita

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela