Wellans Kennel

Utställning Ludvika 28 mars

Publicerad 2009-03-30 23:31:11 i Allmänt

Igår lördag var vi till Ludvika och ställde ut. Det var Pralin och Lua från Borlänge i valpklass, och Buffy i Öppen klass.
Det var också alla boxrar som var med....
Oddsen för att någon från Wellans kennel skulle få ett hp eller nåt fanns ju ialla fall.

Luas husse Torbjörn kunde inte komma med eftersom han var i Falun och tävlade själv istället.
Mamma Karin fick ställa upp, och skötte sig ypperligt. Lua visade sin finaste sida och stod som om
det var något han alltid gjort. Det är så skönt att se att valparna finner sig i nya situationer och miljöer
utan några som helst problem.
Jättebra gjort Lua!



Full koncentration på matte!



Visst är jag duktig!

   

Vi kan springa,  jag och matte också!

Bra kämpat Karin!
Tyvärr så har Lua bara 1 sten nere så han fick ingen
placering. Men en bedömning fick han i alla fall.
Några saker som vi inte riktigt förstod på kritiken var bl.a
"dåligt markerad läpplinje"
Men annars var det helt ok.
(Jag hoppas att Karin och Erika mejlar över kritiken så jag kan lägga ut den.)

Buffy var där med matte Erika och hejarklack !
Mamma och pappa, Anette m.fl.
Med var också en annan Erika, hon var "proffs handler" kan man säja.
Jag var riktigt imponerad hur duktig hon var med Buffy.
Vi som känner henne, Buffy alltså, vet att hon tycker det är jätte kul med utställning
och alla hundar och människor. Det tyckte hon nu också, men på ett mycket behärskat sätt.
I ringen har hon inte kunnat skött sig bättre. 
Det är som matte Erika säjer, -Hon är magisk med hundar.   
Jag instämmer.



Dommare Bo Wiberg på knä för Buffy!

   

Vi springer fort och fint!



Visst är vi snygga!!!!

Buffy fick fin kritik, men gick inte längre. Lite synd, för hon var så duktig.
Men jag tror att Erika var nöjd med dagen i alla fall.



Pralin i ringen, granskas av dommaren.

   

Ja,  inte vet jag, hur dommaren lyckades se något hur Pralin rör sig.
Men, vi fick hp och blev BIR!

Pralins kritik :
Feminint välformat huvud. Ngt lätt öronställning.Utm. mörka ögon.
Bra bett. Bra hakmark. o läpplinje. Ngt knipta näsborrar.
Bra hals och rygglinje. Ngt brant överarm. Tillräckl. vinkl. bak.
Rör sig väl fr. sidan. Passnade benstomme.
Dommare Bo Wiberg

Lite lustigt med näsborrarna, i Årsunda hade hon öppna, fina näsborrar...




I gruppen hade vi inte mycket att hämta.
6 st var vi, 5 blev placerade, gissa vem som åkte ur...?
Just det, Pralin!
Men så är det, och vi var jätte nöjda med dagen i alla fall!

Tomas, han passade på att köpa en hund under dagen....



....Axel, 1 meter hund! Men jag tror inte att köpet gick igenom. Matte ifrån Borlänge ville nog ha
honom kvar, han vann sin grupp!
Men Tomas ville verkligen ha honom.

Coffea och Marita var också i Ludvika. Sin vana trogen så var hon första hund in i ringen.
Jag fick springa från parkeringen för att hinna se honom.
Han fick inget hp, men ingen dålig kritik. Det är de där öronen.....

Nästa utställning är i Avesta 18 april!



Kommentarer

Postat av: Marita

Publicerad 2009-03-31 10:17:25

Ännu ett stort grattis!!! Hejja Wellan.



Ett synnerligen intressant rasval av Tomas.... Tur att han inte han någon talan ;) (i det fallet!!!!!)



Kram

/Marita





Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anita

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela