Wellans Kennel

Nu flyttar älskade Bii!

Publicerad 2009-11-22 13:20:48 i Allmänt








Idag har vi lastat Bii, och Elin och Jenny kör henne till Falköping, och Magdalena.
Vi har bestämt oss för att låna ut henne ett tag framöver.
Magdalena känner vi genom Carin. Hon har fött upp både Zaza och
Razzel, och det var där som Zaza stog när hon fick Zozo.
Hon föder alltså upp hästar och har även en verksamhet som där Bii passar in.
Nej, inte som avelsto men som terapihäst. Personer som inte mår så bra
eller behöver en annan miljö får komma till Magdalena och sköta om
hästarna och rida. Man kan även få hjälpa till i ladugården där de har 100 mjölkkor.
Stackars Bii, jag tror inte att hon någongång sett någon ko...
Bii kommer att få en ny uppgift, och kommer säkert att vara till stor
glädje och nytta hos Magdalena.
Vi kommer att sakna henne massor, så det blir nog snart ett besök i Falköping.

Vi har ju talat om för Bii vad som kommer att hända och att hon skulle flytta.
Inte vet jag då, men hon klev glatt och villigt direkt in i transporten. Det såg ut som hon
såg fram emot att få komma iväg.
Ska bli så spännande och höra hur hon kommer att trivas där nere. Det är lite andra hagar och
ytor att få vara på. Nya kompisar och unghästar att fostra. Det vet vi ju att hon är bra på.
Funkar det inte tar vi hem henne igen. Vi lånar bara ut henne ett tag.







Bilder jag tog igår efter en fin ridtur i solskenet.
November månad har ju mest varit regnväder vaje dag,
men igår sken solen. Toppen, regn gör en så deprimerad.
Typ som idag, bara regn.
Förresten ringde Elin nu och sa att vindrutetorkarna slutat
att fungera mitt på E20!
Lite panik, men det visade sig att det var en säkring som gått,
nu är den bytt och de rullar vidare.














Kommentarer

Postat av: marita

Publicerad 2009-11-27 10:53:47

Fina, underbara, vackra, kloka Bii gumman.

Så osjälviska och hästvänliga människor som ni vill jag hamna hos, om jag blir häst i mitt nästa liv.

Kramar till er!



/Marita

(ett Bii fan sedan iaf 13år tillbaks)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anita

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela